svarar på frågor!

Lista saker som du saknar i Sverige?

Har fått denna frågan många gånger här i Amerika också. Jag saknar min familj, släkt och vänner såklart. Utöver det saknar jag, hmm.

- Sallader (här äter man typ isbergssallad bara..)
- Fisk
- Min eltandborste
- Tryggheten av att allt är detsamma hela tiden. (Både positivt och negativt).
- Min säng 
- långa promenader med mamma
- pappas fotmassage
- Mysiga middagar med dukade bord och ljus.. Inte bara plasttallrikar..
- Min sommarstuga
- Möjligheten att transportera sig utan bil, tex buss & cykel.
- Havet
- friheten att vara ungdom i swedenn


Haha oj det var många saker jag saknade.

Bor du hos en mormon familj? Isåfall hur är det? Ber du med dem? Går du i kyrkan? 

Jag bor i Utah som är typ mormonernas stat. Och min familjs religon är LDS ja. Det är helt vanligt, det är ingen skillnad. Jag älskar min familj och de är så himla fantastiska. De gör allt för mig, för vår familj och för att vi ska uppleva så mycket som möjligt tillsammans. Det är bara en religion, bara ett annat sätt att tänka på Gud mm. Jag trivs så otroligt bra och jag tänker inte ens på detta:)

Jag går i kyrkan varje söndag, 3 timmar. Första timmen är dryg men de två andra är okej. Söndagar är en dag man kan ta det lugnt på och bara vila upp sig inför veckan här vilket jag uppskattar. Ibland sitter jag med dem när de ber kvällsbön men oftast får jag och lägger mig innan. 

Hur ser en vanlig dag ut för dig?

Jag vaknar upp 5.45. Tar på mig kläder. Åker till skolan som ligger 1 minut bort. Tränar från 6.15-7.00. Duschar och äter frukost. Skolan börjar 8. Skolan slutar runt 2. Sen simmar jag 2 timmar efter skolan. Kommer hem, gör läxor ca 30 min. Sen gör vi alltid aktiviteter, umgås med en kompis mm. Försöker lägga mig runt 10.

Hur länge är du borta?

Jag är borta sammanlagt 10 månader. Har redan varit här i 2,5 månader. Jag kommer hem till Sverige den 1 juni klockan 9.15 😃

Vilken organisation åker du med? Är du nöjd?

Jag åker med Explorius, CETUSA. Jag är sjukt nöjd. Soft Landing Camp var den bästa veckan i mitt liv. De har alltid hjälpt mig väldigt mycket. Även min kontaktperson här i Tooele är väldigt bra. Stortrivs och rekommenderar dem starkt. Min familj här sa även att de hört att CETUSA har de bästa villkoren, studenter osv.

Vad ska du göra när du kommer hem?

Just nu vill jag bara leva här och inte tänka på att åka hem. Men jag har 2 år på gymnasiet, ekonomi linjen. Så jag ska studera och ha det jädrigt roligt!

Om ni undrar något mer är det bara att kommentera, ska försöka svara snabbare! Kram ❤️




Kommentarer
Matilda säger:

Skulle vara väldigt roligt om du kunde göra en videoblogg eller liknande. T.ex. en vanlig dag i skolan, när du visar hur du bor, eller en "follow me around" vlog.

Din blogg är väldigt bra! Kramar

Svar: Hej! Jag ska försöka, har inte haft så mycket tid men kanske nästa vecka. 😃 tusen tack, kramar😘
Sanna Lundqvist

2014-10-28 | 23:48:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: