SVAR


Fick en fråga nyss som jag tyckte var intressant och den fick mig att tänka mycket. Tänkte därför svara här.

Efter en månad så tänkte jag själv denna frågan, är det värt det? I början kände jag mig osäker och inte bekväm i skolan eller hemma. Allt var så annorlunda och nytt. Just då kändes detta året väldigt långt och kanske lite bortslösat.

Idag, när jag har varit här i 3,5 månader så är det så värt det. Jag har upplevt så otroligt mycket. Jag har sett så mycket nytt, träffat så många nya kompisar, fått en extra familj eller rättare sagt typ 5 extra familjer. Jag har fått prova på att gå på High School, känna High School spirit, tävlat för High School, hejat på våra lag och levt drömmen. Iallafall min dröm.

Ibland har det varit jobbigt, jag har gråtit men har aldrig velat åka hem. Jag känner att jag har så mycket mer att uppleva här. Jag är inte klar än. Jag vill bli bättre på engelska, jag vill se mer och umgås med alla mina vänner. 

Det är dyrt att åka iväg och jag är obeskrivlig tacksam till mina föräldrar som har sponsrat min resa. Man kan även söka stipendier och då dra ner priset. 

Jag tror att detta året kommer ändra mitt liv. Det känns djupt att skriva så men jag har fått allt ur ett nytt perspektiv. Jag är så tacksam. Jag tror att detta året kanske inte kommer förändra mitt liv de första åren men om några år när jag ska flytta, bo ensam osv. Man blir väldigt självständig här, får ta mycket ansvar, vara social och alltid försöka orka med. Jag har inte sagt nej till något och det är både positivit och negativt.

Så JA. Det är definitivt värt det. Detta året kommer vara en erfarenhet. Jag tycker detta året är en tusen gånger bättre present än att få saker som primeboots, kamera osv i present. 
Kommentarer
Anna säger:

Fina Sanna. Jag upplever din resa med dig på avstånd, är med på ett litet hörn. Njut och upplev! Älskar dig! ❤️

2014-11-25 | 22:21:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: